یک سوال: فیس بوک از کجا پول در می آورد؟
اخبار, سایت کارآفرین خارجی, فرصتهاي اينترنتيسلام
این سوال جالبی است که فیس بوک از کجا پول در می آورد؟
این سایت نه تبلیغات دارد و نه حق عضویتی می گیرد.
البته بصورت غیر مستقیم و باسیستم بسیار جالبی تبلیغات دارد که این روش جالب تبلیغات در فیس بوک بسیار برای گوگل زنگ خطر جدی را ایجاد کرده است. چون بیزینس گوگل بر اساس تبلیغات است و موتور جستجوی آن و تمام سرویسهای آن فقط ابزارهایی برای جلب بیننده تبلیغات است که بابت آنها از سفارش دهندگان پول دریافت می کند و از این طریق به بقا و رشد خود ادامه می دهد.
به نظر می رسد فیس بوک در حال شکل دادن مدلهای جدیدی از کسب و کار در اینترنت است و آقای پروفسور راپا باید این مدل جدید را به مدلهای کسب و کار اینترنتی اضافه کند.
حال سوال بنده از شما دوستان گرامی این است که این سایت با وجود اینکه عضویت رایگان دارد و تبلیغات سنتی هم ندارد از کجا پول در می آورد؟
خواهشمندم از قسمت زیر این متن نظر دهید.
آیا در حال حاضر در ایران سایتی مشابه فیس بوک داریم؟
البته سایت فیس بوک هرگونه تبادل مالی با ایران را در این سایت ممنوع کرده است که ناشی از قوانین کشور آمریکاست.
با این وجود عضویت در سایت و استفاده از قسمتهای غیرمالی آن برای ایرانیان کماکان آزاد است.
البته چون این سایت و سایتهایی چون جیمیل و یاهو چون حجم انبوهی از اطلاعات کاربران ایرانی را جمع آوری می کنند و این اطلاعات دارای ارزش هستند هیچگاه خدمات غیرمالی خود را از ایران قطع نخواهند نمود.
28th آوریل 2009 در ساعت 11:13 ق.ظ
با سلام
سوال بسیار جالبی را مطرح کرده اید ، سوالی که چندین ماه ذهن مرا هم به خود مشغول کرده بود . اگر اجازه بدهید ، من کمی سوالتان را عوض میکنم :
در حالیکه اکثر سایت های وب ۲٫۰ تبلیغات ندارند و خدماتشان را مجانی ارائه میکنند ، پس منبع کسب درآمد آنها چیست ؟
برای پاسخ به این سوال نیاز است کمی به عقب تر مراجعه کنیم ، دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی ، جایی که بشر کاملا به این نتیجه رسید که پایه و اساس رشد ، پیشرفت و یک زندگی مدرن علوم انسانی است ، نه علوم مهندسی و تجربی . آنجا بود که نقش مدیریت پررنگ شد و تمام شاخه های علمی بنوعی وابسته به علوم مدیریتی مختلف شدند ، از جمله مدیریت بازاریابی . اما چرا به بازاریابی اشاره کردم؟
حیات نظام سرمایه داری تا حد زیادی به گردش پول در دنیا وابسته است و این گردش پول را با بالا بردن تقاضای مشتریان و در نتیجه افزایش تولید ایجاد میکنند . اگر دقت کرده باشید ، صرفنظر از شرایط اقتصادی ، خانوادگی و فرهنگی ، در طی سالهای گذشته همه مان به نوعی انسانهای مصرفی شده ایم، و بارها پیش آمده کالاهایی را خریده ایم که هیچ نیازی به آنها نداشته ایم .
یکی از مفاهیم کلیدی در علم مدیریت بازاریابی ، پیش بینی الگوهای رفتاری مشتریان است که این مفهوم به اطلاعاتی در مورد انسانهای مختلف در دسته بندی های مختلف نیاز مند است تا بتواند رفتارهای تجاری آنها را پیش بینی کند . در سایت های وب ۲٫۰ کاربران اطلاعات کامل خود را براحتی در اختیار دیگران قرار میدهند .
پولی که تیمهای حرفه ای بازاریابی بابت این اطلاعات بی قیمت میپردازند ، خیلی خیلی بیشتر از آنست که گردانندگان سایت بخواهند ، حتی ذره ای از صفحه را که میتوانند توسط آن به اطلاعات بیشتری از کاربران دسترسی پیدا کنند ، به تبلیغات اختصاص دهند .
نکته ۱ : اینها همه برداشتهای شخصی من در زمینه درآمد زایی در وب هستند ، مطمئنا خالی از اشکال نیست .
نکته ۲ : سایت فیس بوک اخیرا کم و بیش در صفحاتش از تبلیغ هم دارد استفاده میکند .
نکته ۳ : در آمدزایی پورتالهای عمومی مثل گوگل و یاهو ، از روش های دیگری است که نیازمند مطلبی جداگانه است.
28th آوریل 2009 در ساعت 11:42 ق.ظ
نکته ۴ : چیزی که برای من خیلی عجیب است ، آنکه منابع و نوشته ها در این زمینه خیلی کم هستند و از جستجو در وب چیز زیادی دستگیرمان نمیشود .
29th آوریل 2009 در ساعت 11:15 ق.ظ
این سؤال من رو به یاد مدل کسب و کاری انداخت به نام Network Effect که در وبلاگم بهش اشاره ای کردم.
29th آوریل 2009 در ساعت 12:00 ب.ظ
سایت فیس بوک هم سیستمی مشابه گوگل ادوردز دارد که من از آن استفاده کرده ام. نمایش تبلیغات و اخذ هزینه به ازای هر کلیک.
6th می 2009 در ساعت 11:38 ق.ظ
با سلام
از منظر دیگری هم میتوان به این موارد نگاه کرد.سیستم های نظیر ارکات ، فیس بوک ، پست یاهو و جی میل و نظیر اینها میتواند ابزار سیستم های جاسوسی و اطلاعاتی باشد که ساده ترین منظورشان ترسیم درخت و یا جنگل ارتباط افراد مختلف باشد.
17th ژانویه 2011 در ساعت 2:19 ق.ظ
باسلام
فقط میدونم فیس بوک توسط سه دانشجو که از دانشگاه زدن بیرون تاسیس شده.
درآمد سالیانه هر کدومشونم یازده میلیون دلاره. خوش بحالشون
31st مارس 2011 در ساعت 3:10 ب.ظ
سلام، من خیلی اتفاقی با این صفحه مواجه شدم و با عرض معذرت می خواستم بگم که پست ها گفته شده ی بالا جواب درستی برای سوال نیست! یا شاید جواب های نزدیکی هستند.
اگه من خیلی ساده بخوام بگم که فیس بوک چطور پول درمیاره، فیس بوک از طریق فروش اطلاعات که از کاربران بدست آورده و اطلاعات مربوط به رابطه ی افراد با همدیگر با استفاده از وب سرویس ها پول در میاره،
من با توجه به این که تخصص ام در زمینه ی کامپیوتر و برنامه نویسی هستش، دوست داشتم مطالب تخصصی تری را اینجا بذارم ، اما چون ظاهرا اکثر بازدید کنندگان کاربران عامه هستند، من فقط یه مدلی از این فروش اطلاعات رو میگم،
مثلا: فرض کنید دوست شما در کانادا از یه وب سایت که از سرویس فیس بوک استفاده می کنه، و کارش فروش فیلم هست ، فیلمی رو خریده، اما فرض کنید شما هم به طور اتفاقی بدون این که خبر از این که دوست شما در کانادا چه فیلمی رو از چه وبسایتی رو خریده، وارد همین وبسایت فروش فیلم می شوید،
بعد شما که وارد وبسایت می شوید، می بینید که این وبسایت یه فیلمی رو به شما پیشنهاد می کنه، و به شما میگه که این فیلمی هست که شما ممکن خیلی بهش علاقه مند باشید،
شما شاید در وهله اول جا بخورید که این سایت از کجا میدونه که من به این فیلم علاقه دارم یا نه ،
اما بهتره تعجب نکنید، این وبسایت با استفاده از وب سرویس هایی که فیس بوک ارائه داده اطلاعاتی رو در باره ی شما ، دوستان شما ، علاقه ی دوستان شما و شما ، و روابط شماو… از فیس بوک در همان لحظه می گیره، و متوجه میشه که بله دوست شما قبلا این فیلم رو خریده ، و سریعا این فیلم رو به شما پیشنهاد می کنه و شما رو ترغیب می کنه حتما این فیلم رو ببینید، و فیلم های بعدیش رو هم طبق این روال رده بندی می کنه و به شما پیشنهاد می کنه.
خوب جالبه، این وبسایت حتما گزینه ای رو هم گذاشته که شما می تونید ببینید که چه دلیلی این وبسایت برای ادعاش داره و یا ممکنه نذاشته باشه و بخواد شما همچنان بهت زده بمونید،
خوب وقتی شما رو دلیل کلیک می کنید، متوجه میشید اوه بله ، دوست شما یا استاد مورد علاقه ی شما در فلان جا قبلا این فیلم رو خریده ، خیلی براش جالب بوده، و خیلی ترغیب می شید که این فیلم رو بخرید چرا که معلمتون یا استادتون و یا یه شخص مهم دیگه ای که شما رابطه ی خیلی خوبی باهاش دارید یا قبلا خاطرات خوبی با این شخص داشتید این فیلم رو دیده،
شاید بگید خوب اگه دوستتون قبلا این فیلم رو خریده ، خوب شما ازش کپی می گیرید، خوب آره اما این حرف تو ایران و چین درسته نه کشورهای دیگه، اونا چیزی به اسم حق کپی و رایت دارند،
البته این یه مثال بود، و ممکنه یه ایراداتی هم داشته باشه ، اما در کل فیس بوک از طریق فروش اطلاعات شما به سایت های فروشنده داره پول درمیاره،
شاید بگید که این روش زیاد خوبی نیست، اما بهتره بدونید که الان مدل قدیمی تبلیغات اینترنتی از کار افتاده،
وجدان خودتون رو قاضی قرار بدید انصافا هر روز تو صفحاتی که تو اینترنت وارد می شودید چقدر به تبلیغات سایت توجه می کنید، حتی می بینید که خیلی خسته کننده شده و حتی ترجیح میدید قبل این که صفحه باز بشه بندیدش،
و این هم خیلی منطقی به نظر میرسه، وقتی شما دنبال محصولی نیستید ، یه وبسایت دلیلی نداره که کلی تبلیغات که شما قصد خریدش رو ندارید یا به دردتون نمی خورده در ۹۹ در صد مواقع به شما نشون بده،
و این دلیل سیاسی فعلا نداره، و بیشتر شاید دنیا نیاز به تغییر داره، در ضمن با توجه به یکی از پست ها لازم می دونم بگم در خارج از ایران و در کشورهای اروپایی مردم دوست ندارند راجع به ۲ چیز حرف بزنند یکی سیاست و دومی مذهب
چرا که سیاست رو یه فعالیت حزبی و مذهب رو یه امر شخصی می دونند.
معذرت می خوام بابت طولانی شدن جواب ، فقط خواستم کامل جواب بدم
موفق و شاد باشید.
23rd آوریل 2011 در ساعت 9:26 ق.ظ
سلام اگه میخاین راجع به فیس بوک بدونید فیلم social network ببینید.
داستان مارک زاکربرگ موسس فیس بوک.
خیلی باحاله:)
23rd آوریل 2011 در ساعت 10:39 ق.ظ
سلام
چشم
ولی من شنیدم این داستان واقعی نیست و تحریف شده است و انتقادات زیادی به این فیلم شده.
23rd آوریل 2011 در ساعت 9:07 ب.ظ
آیا چیزی در مورد مهندسی اجتماعی شنیده اید؟
درآمد فیس بوک از طریق مهندسی اجتماعی تامین می شود.
در واقع فیس بوک مکان هایی را که انسان های مختلف حاضر به صرف کردن منابع خود هستند را به تولید کنندگان نشان می دهد. گروه های مختلف طراح لباس، نرم افزار، لوازم زیبایی و آرایشی و … از مشتریان و حتی تشنگان اطلاعات فیس بوک هستند.
در بحث کلان نیز برنامه گذاران جهانی با طرح سوالاتی مانند طرفدار کدام جنبش هستید یا طرفدار کدام جریان هستید و مانند این ها می توانند به آسانی به اتفاقات درون کشورها جهت دهند.
همانطور که می دانید فیس بوک در اواخر سال ۲۰۱۰ حدود ۴۰۰ میلیون کاربر داشت که به سمت ۶۰۰ میلیون حرکت می کند که این تعداد کاربر یک جامعه آماری مناسب برای تصمیم گیری های کلان بدست میدهد.
در کنار این موارد هم باید به واقعیت های دیگی نیز اشاره کنم: سایت هایی مانند فیس بوک، گوگل کم نبودند و کم هم نیستند اما چطور این وبسایت ها که همگی منشا یهودی دارند به اینجا رسیده اند؟
من آدم ناسیونالیستی نیستم اما نباید از واقعیت چشم پوشی کرد. سایت هایی مانند فیس بوک، گوگل و مشابه اینها از لحاظ سخت افزاری به امکاناتی نیاز دارند که هزینه های آن توسط یک یا چند دانشجو مانند زوکربرگ و غیره قابل تقبل نیست پس این هزینه ها چگونه تامین می شود؟
در واقع کلید گمشده سوال درآمد فیس بوک از کجاست یا چرا بین این همه سایت فیس بوک و گوگل به چنین جایگاهی رسیدند در این جمله نهفته است: ثروتمندان یهودی که دست در سیاست دارند حامیان و بانیان اصلی این سایت ها هستند.
28th می 2011 در ساعت 12:37 ب.ظ
baba hamechio shoma be feramason nesbat midin , basse dige shuresho dar avordin
23rd آگوست 2011 در ساعت 5:18 ب.ظ
موضوع فراماسون نیست فیس بوک میتونه از راه های زیادی در آمد داشته باشه اما دو موضوع هست
۱٫ فیس بوک یه ابزار جاسوسیه که آمریکا اطلاعات زیادی رو ازش به دست آورده همون طور که گفته شد سایت های دیگه هم این اطلاعات رو میخرن پس یکی از خریدار ها میتونه وزارت دفاع آمریکا باشه
۲٫ شاید بعضی ها بگن تبلیغ و این چیزا در آمد کافی نداره قابل توجه که فراماسون ها تقریبا همه ی سرمایه ی دنیا رو دارن پس اگه اینجا ۱۰۰ تومن هم سود کنند ۹۹ تومن رو خرج تبلیغات خودشون و کلا ضداسلامی میکنن
8th دسامبر 2011 در ساعت 4:11 ب.ظ
سلام هرکس وارد صفحه ی من میشه profil من نمایش داده نمیشه،گزینه ای برای دادن massage نیست.چطوری تنظیم کنم.اگه میشه به ایمیلم پاسخ بدین
sararahnema68@yahoo.com
15th مارس 2012 در ساعت 8:14 ب.ظ
می توان گفت که یک بیخانمان اجتمال دارد با شانس و سعی و خطا و مثلا بلیط بخت ازمائی ثروتمند شود ولی باور ندارم سازمانی مانند فیس بوک و یا یاهو و حتی گوگل از طرق خود ماهیانه میلیونها دلار ضرر ندهند که نمیشود با سعی و خطا و احتمالا از صدها نفر یک مشتری ناپایدار پیدا کرد که تبلیغات مسخرهای که اصلا هم چذاب نیستند انتخاب کند و تازه تصمیم بگیرد خرید کند و با یک چنین توهماتی خرج دیگر اعضای همیشه استفاده کننده را بدهد و ضمنا میلیارد هم شوند جالب اینکه اصلا بسیاری از تبلیغات برای بسیاری کشورها مانند ایزان بدلایل مختلف کاربر د ندارد و ایا ان متفکران متوجه نمیشوند هزینه وحشتناک برای چه.من به سرمایه گذاری پشت پرده و علت های واهی از جمله بانکهای اطلاعاتی با علم بر فقط هزینه هنگفت اداره گشتن اشاره نمیکنم و سرمایه گذارانی هستند که شدیدا ریسک به امید اینده میکنند و نمیتوانند ارام بشینند و سرمایه گذاری را امر ی مقدس میدانند.
9th می 2012 در ساعت 11:10 ق.ظ
چندتا از دوستان جواب های خوبی دادند و فکر میکنم این درسته که فیسبوک توسط بازاریابی درآمد کسب میکنه اما با اجازه دوستان میخام جوابو کاملترش کنم.
اصولا سیاست های صهیونیسم توسط رسانه ها حرکت میکنه به طوری که قول رسانه ای دنیا یعنی رابرت مرداک یک صهیونیسمه. جالبه بدونید در شنود مکالمات مردم انگلیس که غوغا به پا کرد همین رابرت مرداک پشت ماجرا بود و کسی هم نتونست کاری باش بکنه. این آقا بیش از ۶۰ شبکه تلویزیونی و خبر رسانی و بیش از ۱۷۰ مجله و روزنامه داره و شبکه فارسی۱ رو برای فارسی زبان ها تاسیس کرده. اما سوال اینجاست اینها همه برای چیه؟ مثلا هدف از تاسیس شبکه رایگان فارسی زبان که هزینه هایه سنگینی برای مرداک داره چی میتونه باشه؟
جواب اینه که رسانه میتونه طرز نگرش توده مردم رو عوض کنه پس وقتی تمام رسانه های دنیا را در اختیار داشته باشه علاوه بر اینکه میتونه درآمد هنگفتی از تبلیغات در بیاره نگرش توده های مردم رو میتونه اون طور که مورد پسند و خواسته صهیونسم جهانیه عوض کنه. در اصل این آقا یکی از بازی کنان صهیونسمه.
اما درآمد زایی شبکه هایی مثل فیسبوک و گوگل و… چیه؟
همونطور که گفتم رابرت مرداک فقط یکی از بازیکنانه صهیونیسمه پس یعنی بازیکنان دیگه هم هستند که دارند تو زمینه های مختلف بازی میکنند در نتیجه حرکت یکی از اعضا کمک میکنه به بهتر حرکت کردن یکی دیگه از اعضایه صهیونیسم. به طور مثال مرداک توسط شبکه های معروفش پول میگیره و تبلیغات میکنه اما تبلیغات کالاهای ۱صهیونیسم دیگه رو انجام میده تا اون بتونه کالاهاشو خوب بفروشه. و همینطور این چرخه ادامه پیدا میکنه و حتی بازیکنایه دیگه هم وارد بازی میشن مثل سازنده های فیلم پورنو و…
و حالا گوگل، فیسبوک و شبکه اجتماعی که توسط عوامل صهیونیسم بزرگ شدن در طرف دیگه میدان قرار دارن و میتونند توسط اطلاعات کاربراشون بازاریابیه خوبی برای بازیکنان دیگه انجام بدن بازیکنانی که در تمام زمینه ها فعالیت میکنند و مثل چرخ دنده های یک ساعت عمل میکنند.
3rd جولای 2012 در ساعت 9:24 ب.ظ
با سلام
اینطور که بن نظر می رسد طبق محاسبات انجام شده فیس بوک به ازای هر فردی که داخل پوتال می شود از شرکت ها پول دریافت می کند.یعنی شرط کرده است به ازای هر نفر که وارد فیس بوک شود مبلغی حدود ۳ تا ۵ سنت دریافت می کند.حالا خودتون تصور کنین روزانه متوسط چند نفر از این سایت بازدید می کنند.
12th آوریل 2013 در ساعت 12:03 ق.ظ
با سلام
دوست عزیز سوال خیلی به جا بود و من تا جایی که اطلاع دارم:
فیسبوک یک راه وروشی برای کسب درآمد دارد که خیلی متفاوت تر هست تا جایی که من می دانم روزی ۵۰۰۰ دلار برای هر کارمند درآمد می کند و شما هایی که کنجکاو هستید به پاسخ این سوال برسید
کتابی با نام فرمول کسب درآمد از اینترنت هست که نوشتهی آقای آدام سی میلر هست و در ایران هم به فارسی ترجمه شده است را تهیه کنید و به جوابتان برسید
در هیچ جای اینترنت از این راز سخن به میان نیامده است و کارمندان این شرکت هم به آقای آدام اخطار داده بودند که به دیگران این راز را فاش نکند ولی ایشون کتابش رو به چاپ رسانده
با تشکر
8th ژوئن 2013 در ساعت 10:58 ب.ظ
با سلام خدمت شما دوستان عزیز
من هم مثل شما، در مورد این مطلب تحقیق زیادی کردم که آخرش بهترین پاسخ رو توسط آقای محمد هلاکوهی شنیدم.
و اون هم به شرح زیر هست:
“فیس بوک در حال حاضر با داشتن بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر یکی از پیشتازان شبکه اجتماعی در اینترنت است و دلیل موفقیت آن اشتراک گذاری اطلاعات با سبک جدید مثل با خبر شدن از فعالیت های دوستان و نوشتن و بروز شدن اطلاعات و آگاهی از دیوار دوستان است که در شبکه های اجتماعی قبل از فیس بوک چنین امکانی وجود نداشته است.
درآمد فیس بوک بخشی از آن درج تبلیغات کلیکی و هدفمند است که بر اساس علایق مخاطبین در پروفایل آنها نمایش داده می شود. در حال حاضر یکی از بهترین مکانها برای تبلیغات اینترنتی فیس بوک است زیرا شرکت های بزرگ دنیا می توانند بر اساس علایق ،تحصیلات ، سن ، جنسیت و حتی شهر تبلیغات خود را نمایش دهند. در کدام رسانه در دنیا شما می توانید تبلیغ دهید که مثلا فقط تحصیل کنندگان خانم رنج سنی ۲۰ تا ۳۰ در رشته بازرگانی در کشور مالزی فقط بتوانند تبلیغ شما را ببیند؟
بخش دیگر درآمد فیس بوک در خرید و فروش اپلیکیشن های مختلف مثل بازی آنلاین ، تجارتی ، نمای فیلم و غیره در فیس بوک است و بخش دیگر درآمد غیر رسمی فیس بوک فروش اطلاعات کاربران در تحقیقات بازار است مثلا مکدونالد علاقه دارد بداند چند نفر در دنیا در چه سنی و با چه جنسیتی و با تفکیک شهر و کشور علاقه مند به همبرگر هستند و هیچ جا بهتر از لایک های صفحات نمب تواند به آن ها در تحقیقات بازار کمک کند.”
به بیان ساده تر یعنی شرکتهای بزرگ به این سایت پول میدن تا این سایت اطلاعات کاربران رو در اختیار اونها بزاره اونم با تمام جزئیات.
22nd اکتبر 2013 در ساعت 12:36 ب.ظ
من کارشناس امنیت اطلاعات هستم.
دوستان توضیحات کاملی راجع به فیس بوک دادن که بسیار جامع و کامل بود. فقط خطاب به دوستمون خانوم دریا بگم فیلم شبکه اجتماعی از ترفندهای سازمان جاسوسی آمریکا ( سیا ) برای پنهان کردن ماهیت اصلی فیس بوک که کار اصلیش گرفتن اطلاعات از مردم است می باشد . سازمان جاسوسی آمریکا از ۲ راه به جمع آوری اطلاعات می پردازد – ۱- بخش پنهان – ۲- بخش آشکار – با ورود فیس بوک به جامعه مجازی ، عملا بخش اطلاعات گیری آشکار سازمان سیا به فیس بوک واگذار شد ، هالیوود که دست راست سازمان سیا نام دارد با ساختن فیلم شبکه اجتماعی ، داستان ساخت و مبنای کار فیس بوک را ضعف در روابط اجتماعی زاکربرگ معرفی میکند ، نه جمع آوری اطلاعات…
12th دسامبر 2013 در ساعت 5:24 ب.ظ
من که نفهمیدم درامدش از کجاست این اقای صاحب فیس بوک طی صحبتی که کرده بود گفته بود من اگه یه هزار دلاری از دستم بیفته خم نمیشم برش دارم چون توی همون چند ثانیه ای که من خم بشم اونو بردارم هزاران دلار به حسابم میاد متم هر چی گشتم درامدش از کجاست چیزی دستگیرم نشد توضیحات شما هم چندان چیزی رو روشن نکرد
12th دسامبر 2013 در ساعت 5:28 ب.ظ
باتشکر از شما مطلب جالبی بود ممنون
1st ژانویه 2014 در ساعت 5:49 ب.ظ
دوستان سلام.
منابع درآمد فیسبوک بصورت خیلی خلاصه:
۱٫ تبلیغات هدفمند
۲٫ تبلیغات روی موبایل
۳٫ درآمد ها با روش های غیر تبلیغاتی
الف. گیم های فیسبوک (مانند خرید سکه های مجازی با پول واقعی جهت گسترش مزرعه یتان در بازی FarmVille)
ب. خرید هدیه های مجازی جهت ارسال به دوستان (مانند کارت تبریک سال نو)
ج. خرید اعتبار فیسبوک (شما اعتبار میخرید – که نزد فیسبوک باقی می ماند – تا در یک آینده ای برای خرید موارد الف و ب هزینه کنید.
منبع: http://www.mymagicfundas.com/how-facebook-is-earning-money/
جهت اطلاعات بیشتر لینک جستجوی زیر را پیگیری بفرمایید:
http://www.google.com/#q=how%20facebook%20makes%20money
6th ژانویه 2014 در ساعت 12:11 ق.ظ
سلام خیلی جالب بود.
برام نظراتون.
مخصوصا این یه تیکه واقعا مغزم هنگ کرد :
در حال حاضر یکی از بهترین مکانها برای تبلیغات اینترنتی فیس بوک است زیرا شرکت های بزرگ دنیا می توانند بر اساس علایق ،تحصیلات ، سن ، جنسیت و حتی شهر تبلیغات خود را نمایش دهند. در کدام رسانه در دنیا شما می توانید تبلیغ دهید که مثلا فقط تحصیل کنندگان خانم رنج سنی ۲۰ تا ۳۰ در رشته بازرگانی در کشور مالزی فقط بتوانند تبلیغ شما را ببیند؟
15th ژانویه 2014 در ساعت 11:55 ق.ظ
عجب دنیایی شده یه مشت بشروحشی قرون وسطایی ادم اره کنه خون خوار ببین توسط قدرت ماسون چه جوری دارن دنیا رو بازی میدن.خودشون میگن ما تکامل یافته گوریلا ایم حرف خودشونه اونوقت ما خودمونو بندازیم تو دست این حیوانات و گول دنیای پر رنگ و لعابی که برای خر کردن و پول دراوردن از ما وتسلط بر ما هست را بخوریم وبشویم گوسفندان پایین حرم یک دنیای مصرف گرای پوچ و فانی.دقیقا فلسفه فیسبوک همینه رنگ و لعاب و در نهایت تسلط محض و سلطه بر دنیا.مثل تمام اهداف دیگشون
7th می 2014 در ساعت 9:27 ب.ظ
طولانیه اما ارزش خوندن رو داره
فیس بوک در دیگر کشورهامثل اون چیزی ک تو ایران هست شناخته نشده.اینروزها از هر کسی ک عضو فیس بوک هست بپرسین فیس بوک ینی چی یا برای چی عضو فیس بوک هستی پاسخ قانع کننده ای نمیشنوین.قریب ب اتفاق اعضای فیس بوک در ایران به فیس بوک میرن برای صفحه لایک کردن عکس نگاه کردن جک نوشتن و بحث ها ی سیاسی در قالب طنز مثل جک های یارانه و گرانی بنزین و جنتی و……..کاربران ایرانی حتی به معنی کلمه face book توجه نکردند.این واژه ایست به معنای کتاب چهره یعنی چی؟یعنی این کتابی برای شماست مانند دفتر خاطرات شما با این تفاوت ک تمام لحظاتتون رو همراه عکسهاتون به همراه تمام اتفاقاتوعلائق و … تون رو اونجا ثبت می کنین.بله این تعریفی ست که کاربران فیس بوک در دیگر کشورها به شما میدن.و درستش هم همینه.یک ذره تامل کنید…آیا این اتفاقه ک بیشتر افراد معروف اعم از خوانندگان بازیگران فوتبالیستها و …چه ایرانی چه خارجی پیج های فیس بوکشون شبیه همه.همش عکسشونو در لحظات مختلف با کارهایی رو که تو طول روز انجام دادنو میذارن.که این کار تو اغلب ما ایرانی ها به خودشیفتگی تعبیر میشه!!!
۱٫اگه کاربر فیس بوک باشین دیدین ک خیلی از پیح ها هستن ک برای تبلیغ ی کالای خاصن مثلا پیح یک کارخانه بستنی سازی .این کارخانه محصولاتش رو تبلیغ میکنه براساس تعداد لایکهایی ک هرمحصولش گرفته میفهمه ک تولیدشو براساس سلیقه مردم تنظیم کنه خب شاید میپرسین تو جیب سازنده فیس بوک چه پولی میره!!!واضحه ک فیس بوک این اطلاعاتو به شرکت های بزرگ بستنی سازی ک باهاشون قرارداد بسته تحویل میده و این شرکت بستنی سازی نچندان بزرگ با دست خودش خودشو بدبخت میکنه.اینم بگم ک این اتفاق تو ایران فقط وواسه برند های خاصی هست.بماند که ایران تحریمه و خودبه خود بستیه شرکت بستنی سازیه بزرگ وارد نمیشه.گفتم ک تو کشورهای دیگه بیشتر این اتفاق میفته.
۲٫بازم اگه کاربر ایرانیه فیس بوک باشین دیدین تو یه سری از پیجا عکس یه بچه سرطانیو میزارن با کلی خواهشو التماس میگن اگه دوست داری این بچه سرطانی خوب شه لایکو شیر کن ؟؟؟موضوع ازونجا شروع میشه ک نمایندگی دنت تو ایران(نمیخواستم اسم برندو بگم ولی باید گفته میشد)با یونیسف قرارداد میبنده ک به ازای هر لایکو شیر مبلغی دریافت کنه.حتما میدونید که یونیسف سازمان حمایت از کودکانه.به این ترتیب مردم ایرانم که دل رحم کلی لایک و شیرر میکنن کلی پولم میذارن تو جیبه صاحب دنت!!!شاید بازم بپرسین حالا چه پولی تو جیب فیس بوک میره!!!!یونیسفم با فیس بوک قرارداد داره که تعداد لایکا و شیر هاواطلاعات دیگری رو که بدردشون میخوره رو در اختیارشون قرار بده.
۳٫تا اینجای کار موضوع سیاسی نبود ولی ازینجا به بعد به سیاست وصل میشه.فیس بوک با سازمان جاسوسی آمریکا قرارداد داره که هویت افراد اعم از سن شغل رشته تحصیلی جهت گیری سیاسی و ازهمه مهم تر گفتوگوهای افرادو… رو دراختیارشون قرار بده.چه کاری راحت تر ازاین راهه که به هویت مردم و کارایی ک روزانه انجام میدن با سن وعکسشون دست پیدا کنه سازمان سیا.؟؟؟
برسیم به اصل موضوع اینکه ایرانیها هم به نوع خودشون با سیا و بدبخت کردن خودشون سهیم اند؟پاسخ فقط برای کسانی که با صداقت وارد فیس بوک میشن بله.اگه کاربر فیس بوک باشین فک کنم بدونین که همه اونجا به نقل خودشون دکتر و مهندسن.ینی زیر لیسانس نداریم!!!!همه تو دانشگاه شریف و امیر کبیرو تهران و بهشتی و خواجه نصیر و علمو صنعت و علامه درس خوندن.همه مهندسام جالبه ک مهندس عمرانن.همه درامدا بالای دو میلیونه.همه روشن فکرن.وای وای از همه مهمتر همه زیبای خدادادی اند.چون همه عکساشونو یه بار فوتوشاپ نکن امکان نداره بذارن تو صفحه فیس بوکشون.دیگه جای سوالی باقی میمونه؟؟؟آیا سیا میتونه ازین اطلاعات چرند علیه ما سو استفاده کنه ؟؟؟حتی افراد با اسم مستعار هستن و اکثر قیافه ها فوتوشاپ شده ست!!پس فقط از ایران یه مشت اطلاعات چرند نصیبش میشه.این نوع جاسوسی بیشتر تو کشورهای دیگه استفاده میشه چون اونا صادقن با این که مسلمون نیستن وبه تعبیر ما اسکلن یا خرن!!!و استفاده ای ک فیس بوک تعیین کرده رو ازش میکنن یعنی لحظاتشونو همراه با عکسهاشون ثبت میکن.
15th می 2014 در ساعت 1:24 ق.ظ
سلام خیلی ممنون اطلاعات مفیدی بود مدتی بود این سوال برام پیش اومده بود خدارا شکر متوجه شدم از سایت خوبتون و نظرات کاربران ممنونم
15th دسامبر 2014 در ساعت 1:50 ق.ظ
با یکم فکر کردن خودتون همه چیز رو درمورد شبکه های اجتماعی یا شبکه های ماهواره ای که فارسی زبانن میفهمین.آخه هیشکی که عاشق چشم و ابروی ما ایرانیا نیست،حتما منافعی واسش داره که این خدمات رو مفت مفت میذارن استفاده کنیم!
19th ژوئن 2015 در ساعت 3:29 ب.ظ
فیسبوک از طریق فروش اطلاعات پولدارشد
یکی از بزرگترین قراردادهای فیسبوک با مکدونالد بود که سلایق کسانی که مکدونالد رو لایک کرده بودند رو به مکدونالد فروخت
مثلا چه آهنگی رو دوست دارند. چه خواننده ای رو دوست دارند.چه کتابی رو دوست دارندو…
26th اکتبر 2015 در ساعت 11:25 ق.ظ
کارشناسان دلیل افزایش ارزش سهام فیسبوک را در دو چیز میدانند: اول گزارش مثبت مربوط به عملکرد مالی این شرکت در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۳ و دوم معرفی اپلیکیشن جدید آنها با نام Paper که قرار است با Flipboard رقابت کند. فیسبوک در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۳ بهتر از انتظارات و پیشبینیها عمل نموده و درآمد و متقابلا سود بیشتری را بدست آورده است.
نکته جالب توجه در گزارش مالی فیسبوک آن است که برای اولین بار درآمد بخش موبایل این شبکه اجتماعی از دسکتاپ پیشی گرفته است. در حال حاضر ۵۳ درصد از کل درآمد تبلیغات فیسبوک از بخش موبایل بدست میآید. بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که فیسبوک به زودی به یک کمپانی موبایل تبدیل خواهد شد.
فیسبوک در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۳ توانسته به درآمد ۲.۵۹ میلیارد دلار برسد که به موجب آن به هر سهم این شرکت، ۳۱ سنت تعلق میگیرد. کارشناسان درآمد ۲.۳۳ میلیارد دلاری را برای این شبکه اجتماعی پیشبینیکرده بوده، اما فیسبوک به مراتب بهتر از پیشبینیها عمل کرد.این شرکت در همین فاصله زمانی در سال ۲۰۱۲ درآمد ۱.۵۹ میلیارد دلاری را تجربه نموده بود.
۵۳ درصد از درآمد فیس بوک از تبلیغات بر روی ابزارهای موبایل بدست آمده است. کاربران موبایل این شبکه اجتماعی نیز از ۶۸۰ میلیون کاربر فعال ماهیانه در سال گذشته به ۹۴۵ میلیون کاربر در سال ۲۰۱۳ رسیده است.
فیس بوک در حال حاضر ۱٫۲۲۸ میلیارد کاربر فعال دارد
نکته جالب توجه در گزارش بلومبرگ آن است که تحقیقات نشان میدهند، نوجوانان دیگر مانند سابق از فیسبوک استفاده نمیکنند و به شبکههای اجتماعی جدید روی آوردهاند به مکانهایی که والدین آنها در این شبکهها حضور کمرنگتری داشته و کنترل کمتری نیز بر روی اعمال آنها دارند. یکی از سرویسهایی که کاربران فیسبوک به سمت آن گرایش پیدا کردهاند Snapchat است، سرویسی که در آن کاربران تصاویر مورد نظر خود را به مخاطب خود ارسال نموده و آن تصویر پس از دریافت توسط مخاطب از بین میرود. فیسبوک سال گذشته پیشنهاد خرید Snapchat را به مبلغ ۳ میلیارد دلار مطرح کرد اما مورد قبول واقع نشد. البته بخشی از کاربران فیسبوک به شبکه Instagram کشیده شدهاند که آن نیز متعلق به خود فیسبوک است.
به نظر می رسد فیس بوک در حال شکل دادن مدلهای جدیدی از کسب و کار در اینترنت است و آقای پروفسور راپا باید این مدل جدید را به مدلهای کسب و کار اینترنتی اضافه کند.
حال سوال بنده از شما دوستان گرامی این است که این سایت با وجود اینکه عضویت رایگان دارد و تبلیغات سنتی هم ندارد از کجا پول در می آورد؟
خواهشمندم از قسمت زیر این متن نظر دهید.
آیا در حال حاضر در ایران سایتی مشابه فیس بوک داریم؟
البته سایت فیس بوک هرگونه تبادل مالی با ایران را در این سایت ممنوع کرده است که ناشی از قوانین کشور آمریکاست.
با این وجود عضویت در سایت و استفاده از قسمتهای غیرمالی آن برای ایرانیان کماکان آزاد است.
البته چون این سایت و سایتهایی چون جیمیل و یاهو چون حجم انبوهی از اطلاعات کاربران ایرانی را جمع آوری می کنند و این اطلاعات دارای ارزش هستند هیچگاه خدمات غیرمالی خود را از ایران قطع نخواهند نمود.
فیس بوک یکی از پیشتازان شبکه های اجتماعی در جهان است که به کاربر امکان اشتراک گذاری راحت و سریع اطلاعات ، عکس ها و فیلم ها را می دهد. در فیس بوک دوستان می توانند از حال یکدیگر باخبر شده و علائق مشترکشان را نیز در اختیار یکدیگر قرار دهند اما ماجرا به همین جا ختم نمی شود.
فیس بوک منابع درآمد متعدد و متنوعی دارد. از درج تبلیغات و دریافت پول در ازای هر کلیک هدفمند گرفته تا فروش اطلاعات محرمانه کاربران همگی راه های طبیعی کسب درآمد فیس بوک هستند.
فیس بوک به خود این اجازه را داده است که از عکس و فیلم خصوصی کاربران برای تبلیغات تجاری استفاده کند. اگر یک شرکت تولید کننده مواد غذایی عکس کاربری چاق را بپسندد می تواند آن را برای انجام امور تبلیغاتی از فیس بوک خریداری کند.
فروش اپلیکیشن های مختلف مثل بازیهای آنلاین ، نمای فیلم ، محصولات تجاری و … هم از منابع درآمدی فیس بوک محسوب می شوند.
درآمد فیس بوک از منابع غیر رسمی بسیار بیشتر از بخش رسمی آن است . فیس بوک اجازه دارد اطلاعات حریم خصوصی کاربران را هم به هر شرکت و نهادی که مایل باشد بفروشد. به عنوان مثال اگر مک دونالد علاقه مند باشد بداند که چه تعداد جوان بین ۱۵ تا ۲۵ سال در کدام شهر از کدام کشور جهان همبرگر را به عنوان فست فود محبوب خود انتخاب کرده اند ،سریعا به فیس بوک مراجعه کرده و با صرف هزینه ای نه چندان کم به اطلاعات مورد درخواست خود می رسد.
اما جدیدترین شیوه درآمد زایی فیس بوک رساندن پیغام کاربران به دست شخصیت های معروف است.
شما می توانید با پرداخت پول به فیس بوک ، پیغامی برای بازیگر مورد علاقه تان فرستاده و این شبکه اجتماعی هم تضمین می کند پیغام را در صندوق دریافتی خصوصی بازیگر موردنظر قرار دهد.
«مارک زوکربرگ» پس از رسیدن به موفقیت های متعدد در حوزه تبلیغات و فعالیت های تجاری ،فیس بوک را وارد معاملات بورسی کرد . حالا هر سهم فیس بوک در بورس نزدک آمریکا ۲۶ دلار و ۸۵ سنت ارزش دارد.
سادگی جوانان در سراسر جهان موجب شده است فیس بوک از طریق اطلاعاتی که کاربران در اختیارش می گذارند به سود سرشاری دست یابد.
9th نوامبر 2015 در ساعت 4:49 ب.ظ
جواب های خوبی بود. من شاید یه کم دیر رسیدم ولی واقعا نشستم و جواباتون رو خوندم و جالب بود.
ممنون از همه و از عزیزی که این مطلب رو در سایتشون مطرح کردن.
2nd مارس 2016 در ساعت 3:32 ب.ظ
سلام دوستان
نظرات جالبی بود
شاعر میگه هر کسی از ظن خود شد یار من…
اول خوبه به این فکر کنیم که چرا بعضی از فعالیتها و یا ایده ها اینقدر خوب جواب میده؟
بنظرم اگر یک ایده یا فعالیت فقط در مسیر ارایه خدمات به بهترین شکل ، طراحی و برنامه ریزی بشه بطور حتم نتیجه ی خوبی هم در بر داره. یعنی سرمایه گذاری در جهت ارائه خدمات درست و با کیفت با درنظر گرفتن تمام ریزه کاریها ، که این سرمایه گذاری میتونه شامل نیروی انسانی متخصص ، زمان و هزینه باشه. حالا اینکه سرمایه گذار و ایده پرداز چه نیتی دارن به خودشون مربوطه، هدف اصلی جذب مشتریه(user) اما چون مشتری مستقیما قرار نیست بابت این خدمات هزینه پرداخت کنه خیلی راحتتر و با خیال آسوده تری پا پیش میذاره و جذب میشه. اطلاعاتش رو در اختیار میذاره چون دوستش هم اینکارو کرده و اصلا لازمه ارتباط با دوستش یا اقوامش همین رد و بدل کردن اطلاعاته. حاضره حتی درباره حقوق دریافتیشم مطلب بذاره چون فکر میکنه داره با دوستش گپ وگفت میکنه.
اینجا دیگه شما به هدفت که همون جذب یوزر بود رسیدی و سایتت ارزش اعتباری کسب کرده. از اینجا به بعد دیگه نیازی نیست شما کاری بکنی، پیشنهادها ، همکاریها و قراردادهاست که به سمتت سرازیر میشه. اینجا دیگه هرکسی یا هر سازمانی نیازهاش رو خودش تو سایت شما پیدا میکنه و جهت مذاکره سراغتون میاد.
اینکه این سهیونیسم و نیتش سوء اینجا برای ما مهم نیست.
اینکه به سیا اطلاعات میفروشه هم برامون مهم نیست. سیا اطلاعات رو کیلویی که نمیخره. مثل اینجا که با حکم قضایی میشه وارد خونه کسی شد اونجام وقتی نسبت به کسی یا سازمانی حساس میشن میرن سراغ اطلاعاتش که یکی از راه های بدست آوردن این اطلاعات فیس بوکه. که خیلیم تو این زمینه این اطلاعات معتبر نیست چون کسیکه تفکر سیاسی داشته باشه خیلی صادقانه اطلاعات شخصیش رو بروز نمیده.
اینکه این سایت تونسته با این حرکت اینهمه اعتبار کسب کنه و همه رو نیازمند خودش کنه برامون مهمه.
اینکه چگونه شده یکی از راه هایی که سیا توسط اون میتونه به اطلاعات مورد نیازش برسه مهمه.
کار نیکو کردن از پر کردن است
هرکسی اگر کاریو بدون در نظر گرفتن مسایل مادی با کیفیت وبه نحو احسنت انجام بده مطمئنا نتیجه ی خوبی هم میبینه.
شما یه سایت اینجوری بزنید میبینید که چجوری درآمد کسب میکنید.
ولی کلا موضوع بحث جالبی بود.
ممنون از دوستانی که این بحثو مطرح کردن و دوستانی که نظرات جالبی دادن.
موفق و پیروز باشین
19th آوریل 2016 در ساعت 11:57 ب.ظ
با سلام
من فکرنکنم چندان پیچیده باشد.درآمد سایتها مانند تلفن وموبایل است.شما بایت استفاده ازاینترنت قطعا هزینه می دهید .بسیارخب باب چی؟ گوگل-یاهو-فیس بوک-تلگرامو….اینها همه فقط با جستجو دراینترنت بدون هیچ خریدی پولسازهستند.چرا ؟چونکه بایت اینترنت ما ازشرکتها خریداری میکنیم وشرکتها ازمخابرات ودولت ودولتها ازبنیانگزاران اینترنت درآمریکا! به همین سادگی
با تشکر
2nd آوریل 2017 در ساعت 7:37 ب.ظ
سلام سروش علی بیگی هستم از کرمانشاه